In huisartspraktijk Hofmans kunt u terecht voor teledermatologie.

Wat is teledermatologie?

Teledermatologie maakt gebruik van een teleconsult. Dokter Hofmans maakt digitale foto's van afwijkende huidaandoeningen.
Een teleconsult is een consult van uw huisarts bij de dermatoloog, bestaande uit verzending van de digitale foto(‘s) en een korte beschrijving van de aandoening via een beveiligd elektronisch netwerk.
Dokter Hofmans werkt nauw samen met de dermatologen uit de regio. Hierdoor is het mogelijk om foto's, binnen 48 uur, te laten beoordelen door de dermatologen.

De dermatoloog geeft via elektronische weg antwoord in de vorm van een diagnostisch- en of therapeutisch advies. De informatie wordt opgeslagen zodat eventueel vervolgoverleg mogelijk is.

Voordeel voor de dokter en patiënt!

Binnen de gezondheidszorg bestaan wachttijden; zowel voor een eerste polikliniek bezoek als soms tijdens het spreekuur. Bij een teleconsult vervallen deze wachttijden. Ondanks dat de afstanden in regio Haaglanden gering zijn, spaart u hier ook reiskosten en -tijd, (soms) parkeerkosten en wachttijd.
Een directer contact met de dermatoloog door de teledermatologie stelt uw huisarts in staat extra expertise in te roepen voor diagnosestelling en aanvullende therapeutische adviezen. Hierdoor kunt u sneller adequate medicatie krijgen of kan een verwijzing worden voorkomen of worden versneld.

In 75% van de teleconsulten is een ziekenhuis bezoek niet meer nodig.
Teleconsultatie gaat van het eigen risico van de patiënt af, maar komt in plaats van het ziekenhuisbezoektarief waardoor teleconsultatie voor u gemiddeld 3 keer goedkoper is.